Biorąc pod uwagę wymagania uchwalone prawnie stawiane firmom niszczącym dokumenty, takie jak:

–  w zależności od charakteru niszczonych dokumentów, niszczarka musi być zgodna z ustaloną klasą tajności (ścinki muszą spełniać określone wymiary i powierzchnie odpowiadające rodzajowi niszczonych dokumentów);

– pomieszczenia, w których jest dokonywane niszczenie dokumentacji niearchiwalnej, musi być dobrze zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych oraz nadzorowane odpowiednim elektronicznym systemem monitorująco-rejestrującym

–  dostęp do  pomieszczeń wyłącznie określonych i odpowiednio przeszkolonych osób

–  pomieszczenia muszą być bardzo dobrze wentylowane, gdyż podczas procesu niszczenia papieru powstają bardzo duże ilości drobnego pyłu

–  firma musi mieć opracowane stosowne procedury postępowania podczas niszczenia dokumentacji, także w sytuacjach kryzysowych

–  firma musi zatroszczyć się o odpowiednie zagospodarowanie ścinków powstałych w procesie niszczenia (transport i zbyt makulatury do papierni)

   Korzystniejszym wydaje się zlecenie niszczenia dokumentów wyspecjalizowanej firmie, która sama zadba o odbiór dokumentacji od klienta, bezpieczny transport do miejsca zniszczenia, przeprowadzi zniszczenie wg. odpowiednich procedur i klas tajności oraz przetransportuje powstałe ścinki do papierni, niż niszczenie we własnym zakresie na niewydajnych biurowych niszczarkach.

 

        Proponując naszą usługę uwalniamy Państwa od:

  • kosztów zakupu i eksploatacji niszczarek
  • gromadzenia dokumentów w zabezpieczonym pomieszczeniu
  • angażowania pracowników do niszczenia dokumentów na mało wydajnych niszczarkach
  • angażowania pracowników do wywożenia przetworzonej masy do punktu skupu makulatury
  • ponoszenia opłat za wywóz znacząco zwiększonej ilości śmieci (30 kg papieru zniszczonego w zwykłej niszczarce to 1m3 śmieci)
  • kosztów transportu do papierni oraz kosztów obsługi i nadzoru